ekologiczna reklamówka foliowa

Czy reklamówka foliowa może mieć drugie życie?

Żyjemy w społeczeństwie, które już od kilku lat świadomie podchodzi do problemów współczesnego konsumpcjonizmu. Nadmierne wytwarzanie odpadów jest poważnym zagrożeniem dla planety, na której żyjemy. Jakie miejsce w tym wszystkim zajmuje cienka torba wykonana z folii?

Foliówka nie jedno ma imię

Czy wiecie, że istnieją różne typy opakowań foliowych? Zaliczają się do nich opakowania HDPE, LDPE, MDPE i PP. Wykonane z nich produkty wielokrotnego użytku, jako jednorodny surowiec nadają się do recyklingu. Różnorodność wynika z odmiennych parametrów, rozmiarów i przeznaczenia. Co oznaczają te tajemnicze skróty? Poniżej krótki opis jednego z najbardziej popularnych opakowań.

Czym jest HDPE?

Reklamówka tego typu to wytwarzany z etylenu termoplastik o dużej gęstości. Taki termoplastik jest idealnym materiałem na reklamówkę foliową, ponieważ jest elastyczny, przeźroczysty i posiada dużą odporność chemiczną. Powstająca z tego materiału odporna na czynniki zewnętrzne, szeleszcząca, reklamówka pozwala opakować i przenieść każdy mały, czy średni asortyment. Bardzo ważną cechą reklamówek foliowych tego typu jest ich wytrzymałość. W zależności od modelu mogą być wykorzystywane do transportu produktów nie cięższych niż 15 kilogramów.

Zalety reklamówek foliowych:

  • wytrzymałość (mocne),
  • waga (lekkie),
  • wysoka odporność na wilgoć,
  • ergonomia (zajmują niewiele miejsca),
  • możliwość wielokrotnego użytku,
  • duża dostępność wariantów i rozmiarów,
  • dowolność koloru.

Przeznaczenie torby foliowej

Właśnie z powodu swoich właściwości reklamówka tego typu znajduje zastosowanie w sklepach. Torby foliowe HDPE idealnie sprawdzają się do przenoszenia artykułów spożywczych oraz przemysłowych. W sklepach wielkoformatowych standardem jest, że klient sam pakuje do foliówki słodycze na wagę, owoce i warzywa. Także branża gastronomiczna upodobała sobie tanie i wytrzymałe rozwiązanie, które pozwala zachować wymagane środki higieny związane z transportowaniem i przekazywaniem żywności. Ten sposób zabezpieczenia sprawia, że żywność nie kontaktu z zewnętrznymi zanieczyszczeniami i bakteriami. Aby reklamówka mogła być wykorzystana w przemyśle spożywczym, musi mieć specjalne atesty potwierdzające bezpieczeństwo jej użytkowania w kontakcie z żywnością.

Niepowtarzalny design

Bardzo ciekawym aspektem współcześnie wykonywanych reklamówek jest umieszczanie na nich dowolnych nadruków. Początkowo standardowa reklamówka nie posiadała żadnych dodatkowych nadruków, różniła się pozostałych jedynie parametrami: grubością lub kolorem. Współczesny marketing szansę na reklamę widzi wszędzie – także na siatce foliowej. Oczywiście na produkcie może znaleźć się sama nazwa, czy najprostsze logo firmy, dla której ma być wykonana reklamówka, czy po prostu symbol podkreślający akcję lub wydarzenie, w którym owe foliowe opakowania zostaną wykorzystane. Coraz częściej zdarza się jednak tak, że na reklamówce powstaje prawdziwe dzieło sztuki. Dzięki zaawansowanej technologii firmy są w stanie wykonać na siatce niemal każdy wzór. Obecnie zastosowanie grafiki na reklamówce nie jest już niczym nowym. Czasem jedynym powodem wybrania danego dostawcy usługi jest strona internetowa, informacje o produkcie i o ewentualnych promocjach. Decydując się na konkretną firmę, często opieramy się na opinii innych konsumentów. Naprawdę dobrze, jeśli dzięki tym opinią wybierzemy rodzimego producenta.

Polski producent foli i opakowań TWPlast ma w swojej ofercie nadruk flexograficzny do 6 wykorzystanych kolorów, które wykonać można na każdym rodzaju folii. Wystarczy wybrać lub stworzyć własny projekt, umieścić wybrany towar w koszyku, a jeśli to, co chcemy, znajduje się już w magazynie, to pozostaje nam jedynie czekać na, to kiedy pojawi się dostawa.

Czym jest tajemniczy nadruk flexograficzny?

Jak sama nazwa na to wskazuje flekso-grafia, czy flekso-druk opiera się na giętkim wydruku. Jest to druk wypukły powstający po zetknięciu z folią form drukowych pokrytych ciekłymi farbami szybkoschnącymi.

Foliowy świat

Jeszcze kilka lat temu trudno byłoby sobie wyobrazić zakupów bez reklamówek foliowych. Miały one bardzo dobrą opinię i charakteryzowały się łatwością dostępu. Produkt ten był niemal wszędzie. Sklepy dbały o to, by zakupy wyłożone wprost z koszyka trafiały bezpośrednio do reklamówek foliowych. Obecnie nadal praktykuje się wykorzystywanie małych worków foliowych do pakowania świeżych warzyw i owoców oraz słodyczy, natomiast przy kasie niemal każdy sklep oferuje bardziej różnorodne torby, które klient wybiera sam według preferencji. Za takie opakowania klient musi zazwyczaj zapłacić, ale sam decyduje o tym, jaką pod względem przydatności dla środowiska, torbę wybierze. To właśnie tutaj między innymi pojawiła się przestrzeń na wprowadzenie do użytku foliowych reklamówek z recyklingu.

Producenci, tacy jak polski TW Plast, wykorzystują zużyte siatki foliowe do produkcji nowych. Na rozmiar, wymiary, kolor ma wpływ ich zastosowanie, a produkt końcowy jest tak naprawdę uzależniony od oczekiwań zamawiającego. Może powstać reklamówka z nadrukiem nie tylko z jednej strony, ale również ze wzorem po obu stronach. TW Plast podkreśla wartość reklamówek EKO, ze specjalnej oferty, w której wykorzystywany jest dodatek degradujący.

Fenomen wyrobów foliowych

Popularność woreczków foliowych i reklamówek wynika zapewne z niskich kosztów ich wytwarzania oraz z ich uniwersalności. Wyroby foliowe są łatwe do produkcji, wystarczy odpowiednia maszyna. Czy wyroby foliowe służące do pakowania i przenoszenia artykułów są koniecznością w naszym życiu? Opinie są podzielone.

Domowe sposoby na proste przechowywanie foliowych reklamówek wielokrotnego użytku

Czy też masz tak, że dbając o środowisko, chcesz jak najbardziej efektywnie wykorzystać wszystkie posiadane produkty, tak, by mieć pewność, że zrobione zostało wszystko, co się dało, by zadbać o środowisko? Tak wygląda założenie, ale w praktyce w domu pełno jest reklamówek foliowych, które ciężko ujarzmić? Robią tylko niepotrzebny bałagan, a Ty przez to się bardziej denerwujesz i częściej wyrzucasz je do kosza na śmieci, pomimo tego, że mogłyby być ponownie wykorzystane? Jeśli tak, to mam dla Ciebie radę. Co zrobić, żeby reklamówka zajmowała w domu mniej miejsca? Można ją złożyć w małą przystępną formę, która pozwoli ją ujarzmić i przechowywać w przyjemniejszy sposób. Teraz krok po kroku przedstawię Ci instrukcję jak to zrobić.

Krok pierwszy

Połóż reklamówkę foliową na prostym podłożu (stoliku/podłodze). Wygładź ją, by nie była zmięta, następnie złóż ją na pół pionowo, by najdłuższe krawędzie mogły się ze sobą złączyć. Ważne, żeby była ona zgięta na środku, a dłuższe krawędzie, które są jednoczenie zakończone uszami, które służą do przenoszenia siatki, były ze sobą pokryte.

Krok drugi

Teraz należy jeszcze raz złożyć siatkę pionowo na pół, by krótsza część mogła pokryć się z dłuższą częścią. W ten sposób otrzymaliśmy siatkę złożoną w kształcie długiego prostokąta.

Krok trzeci

Łapiemy róg od prawej strony spodu naszego prostokąta i przykładamy do bocznej krawędzi. Nasza podstawa powinna zostać przyłożona do dłuższego boku prostokąta na całej swojej długości. W ten sposób powstaje nam taki „mały trójkącik”, który z kolei należy przełożyć do góry w taki sposób, by znów powstała prosta podstawa. Teraz krok po kroku składamy nasze „trójkąciki” do samej góry.

Krok czwarty

W taki sposób duża reklamówka foliowa zamieniła się w zgrabny, mały trójkąt zajmujący dużo mniej miejsca niż rozłożona, niesforna reklamówka. Aby nowo powstały trójkąt z foliówki się nie rozłożył, można spróbować podwinąć ja nieco do środka, by koniec się przyblokował.

Wystarczyło pięć kroków, by bardziej ergonomicznie podejść do zagospodarowania przestrzeni tak, by nie trzeba było się pozbywać siatki foliowej, kiedy jeszcze nadaje się do ponownego użycia. Dzięki zasadzie im mniej, tym lepiej można się pozbyć niepotrzebnych wyrobów zalegających w domu.

Drugie życie reklamówki foliowej

Jedną z cech siatki foliowej, wymienioną powyżej, jest możliwość jej ponownego wykorzystania. Żyjemy w bardzo wygodnym świecie i nie zawsze wykorzystujemy reklamówkę foliową po raz drugi. Czasami wydaje nam się, że użycie drugi raz tej samej foliówki będzie nieestetyczne, innym razem może nam się wydawać zbyt „wymięta” do naszych celów, czy po prostu odruchowo sięgamy po kolejną. Niezależnie od tego, czy użyjemy jej ponownie, czy też postanowimy wyrzucić po jednokrotnym wykorzystaniu, to ostatecznie powinna trafić do odpowiedniego pojemnika na śmieci. Jej przeznaczeniem jest żółty pojemnik na tworzywa sztuczne oraz metale.

Recykling

Załóżmy, że foliowe reklamówki zostały już zebrane. Co dalej? Czas na recykling! Słowo bardzo znane i używane niemal na każdym kroku. Odpowiedzialność społeczna firm jest współcześnie bardzo wysoka, tylko, czy my rozumiemy dokładnie, czym jest ten cykl?

Recykling oznacza proces służący ograniczeniu zużycia surowców naturalnych. Polega na odzysku, w ramach którego substancje, materiały, czy produkty są ponownie przetwarzane i wykorzystywane w pierwotnym lub innym celu.

Ciekawostką może być fakt, że folia typu HDPE nie jest poddawana takiemu samemu procesowi recyklingu, jak butelki HDPE ze względu na sposób przetwarzania produktu. Urządzenie wykorzystywane do przetwarzania butelek nie może być użyte do foli, ponieważ mogłaby się ona zaplątać w jego zębatki. Cały proces jest bardzo interesujący. Na początku maszyny do recyklingu folii HDPE rozdrabniają plastik na małe kawałki. Następnie pocięty plastik formowany jest w granulki. Wytworzony granulat może być przerobiony na wiele innych towarów. Co ciekawe jest on łączony z pewnym procentem pierwotnego HDPE w celu zwiększenia wytrzymałości i niezawodności. Aby osiągnąć pożądany efekt, granulki są rozdmuchiwane przy użyciu różnych maszyn i sposobów.

Ponownie przetworzone i co dalej?

Folia HDPE poddana recyklingowi może być użyta do produkcji tarcicy plastikowej, pojemników na surowce wtórne, wytwarzania lin oraz rur. W taki sposób po raz kolejny powstaje reklamówka foliowa.

Bycie EKO jest modne

Współczesne trendy, biorące pod uwagę odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw, zmierzają w bardzo dobrym kierunku. Początkowy trend na „bycie eko” zmienił się w świadome podejście do problemu związane z zanieczyszczeniem środowiska. Teraz już nikogo nie dziwi widok osoby wykorzystującej materiałową siatkę na zakupy, czy też klienta, który wybiera papierową torbę, aby spakować zakupione produkty.

Czy reklamówka foliowa może mieć drugie życie?

Może, a nawet powinna! Musimy podejść świadomie do problemów współczesnego świata i zadbać o ograniczenie ilości odpadów tworzyw sztucznych. Jako konsumenci wybierajmy więc świadomie i kupujmy reklamówki z recyklingu, które nadają się do ponownego przetworzenia.

Zapraszamy na stronę internetową twplast.pl, gdzie znajdują się informacje o wytwarzanych przez firmę produktach z recyklingu. Na tej stronie udostępniamy Państwu formularz kontaktowy, przez który mogą wysłać Państwo zapytania dotyczące działalności firmy, dostępności produktów oraz inne zapytania. Mile widziane będą również Państwa opinie na temat zakupionych już u nas produktów.

Aktualności
ze świata TW Plast

W ciągu 2 lat działalności naszej firmy mam kilka ważnych dat, które były dla nas krokiem w kierunku rozwoju z zachowaniem najwyższej jakości naszych produktów.

Reagując na potrzeby rynku i wytyczne związane z pandemia w marcu 2021 roku rozpoczęliśmy produkcję Półmasek filtrujących FFP2 NR.
W październiku i listopadzie 2020 r. udało nam się dotrzeć i rozpocząć współpracę z największymi sieciami retail w Polsce. Obecnie dostarczamy maski medyczne, które docelowo może kupić klient na półce w sklepie, ale również nasze maski chronią pracowników.
ne trzywarstwowe Typu II mają na celu chronić nas przed drobnoustrojami chorobotwórczymi, czy szkodliwymi cząsteczkami unoszącymi się w powietrzu.
We wrześniu 2019 roku uruchomiliśmy pierwszy zakład produkujący przede wszystkim folie stretch, w tym naszym flagowym produktem jest folia ECO STRETCH. W asortymencie posiadamy również torby reklamowe, w tym HDPE z atestem PZH.

TW Plast to nie tylko maski medyczne

W Zakładzie Produkcyjnym w Drwalewicach, wytwarzamy produkty z polietylenu (PE), czyli m.in. folię stretch, folię eco, folię spożywczą, reklamówki HDPE / LDPE, worki i woreczki HDPE / LDPE.

Technologię produkcji opieramy na eliminacji ilości odpadów oraz ich ponownego wykorzystania, co wpływa na ochronę środowiska

Maski medyczne

Produkujemy maski medyczne Typu II oraz FFP2 NR na polski i europejskie rynki

Produkty foliowe

Jesteśmy producentem produktów
foliowych do wielu zastosowań

Produkty innowacyjne

To produkty, dzięki którym lepiej zadbamy o własne zdrowie i lepsze samopoczucie

Jeśli mają Państwo pytania, jesteśmy do dyspozycji

Zachęcamy do skorzystania z poniższego formularza. Dzięki temu Państw pytanie szybko trafi do odpowiedniego działu.
Odpowiemy tak szybko jak będzie to możliwe.

Dane firmy

TW Plast Sp. z o.o.
Ul. Mińska 69
05-306 Jakubów

NIP: 9372722562
REGON: 383776873
KRS 0000792916

tel. +48 22 750 00 80
e-mail: office@twplast.pl
www.twplast.pl

Produkcja

Folia stretch i inne
Maski medyczne PRAESIDIUM
Maski ochronne PRAESIDIUM
Produkty innowacyjne

Ważne informacje

Przydatne informacje

Jak prawidłowo nosić maski medyczne?
Przed czym chronią nas maski medyczne?
Czy jest produkcja z re-granulatu?
Jak możesz czuć się bezpieczniej w czasie pandemii?

Regulamin strony www

TW Plast w Internecie / TW Plast w social media

Wszystkie prawa zastrzeżone dla TW Plast 2021

 
Przejdź do treści